Skip to content

Žiemiška bulvių ir porų sriuba su traškiais šoninės skrebučiais

Šios sriubos atsiradimo istorija kiek komiška. Neseniai vieną rytą nubudau jausdama, jog peršti gerklę, ima nuovargis, raumenis maudžia. Buvo tam logiškų paaiškinimų, tokių kaip rimta online treniruotė, nemiga bei užmirštas uždaryti miegamojo langas. Vis tik, turint galvoje dabartinį kontekstą, prisigalvojau baisesnių scenarijų. Pagavusi save ketvirtą kartą per valandą matuojantis temperatūrą supratau, kad reikia kur nors nukreipti mintis. O tada šaldytuve radau kiek pavargusį, prieš porą savaičių draugo nupirktą porą. Buvo aišku: arba poras į puodą keliauja tuojau pat, arba jo dienos iki liūdnos pabaigos šiukšliadėžėje suskaičiuotos.

Bežiūrint į liūdnąją daržovę prisiminiau, kad egzistuoja toks dalykas kaip trinta bulvių ir porų sriuba. Jos gaminti niekada neteko, o ir recepto turbūt nė vieno nesu gyvenime skaičiusi. Tačiau, užuot jungusi google nusprendžiau taip ir palikti bei užsiimti gryna kūryba. Ir, galiu pasakyti, rezultatas paimprovizavus su šaldytuve užsigulėjusiais produktais pranoko lūkesčius. Tai neabejotinai viena skaniausių sriubų, kurias esu virusi. Nemažas pliusas ir tai, jog viso puodo šios sriubos savikaina mažesnė negu didesnio mėsainio McDonald’se.

Pati sriuba soti, pilna skonio ir dieviškai glotni, žolelės bei traškūs šoninės skrebučiai suteikia nuotaikingesnės tekstūros ir papildomo aromato. Beje, jų visų nesuvalgyti vietoje čipsų ir palikti sriubai – šioks toks iššūkis :). Aš rimtai, gerbiamieji, čia yra stebuklingas šalto žiemos vakaro patiekalas. Ir ne tik dėl skonio. Štai sukirtau išsivirusi šios sriubelės iškart pusantro dubenėlio (nes nuodėmė nepakartoti, nors ir labai sotu), nuėjau miegoti, o atsikėliau kaip nauja. Dingo gerklės skausmas, raumenys atsigavo, dar net išmiegoti pavyko prabangiai – visas 9 valandas. Žodžiu, jei šita sriuba ir nėra priešnuodis virusams, tai bent jau dvasios ramybės tikrai suteikia. O nuo jos ne taip jau retai viskas ir prasideda 🙂

2-4 porcijoms (priklausomai nuo alkanumo) reikės:

  • Apie 1 l sultinio (geriausia jautienos)
  • 6-7 vidutinio dydžio bulvių
  • 3 v. š. sviesto
  • Poro stiebo
  • 100 g. neriebios šoninės
  • Druskos
  • ¼ a. š. tarkuoto muskato riešuto
  • Žiupsnelio čili dribsnių (chilli flakes)
  • Grietinės/Philadelphia/Ožkos sūrio patiekimui
  • Laiškinių česnakų/svogūnų laiškų/petražolių patiekimui

Gaminame:

  1. Poro stiebą (tik šviesiąją dalį be lapų) supjaustome nedideliais pusžiedžiais. Nesvylančioje keptuvėje išlydome sviestą, beriame smulkintą porą ir kartkartėmis pamaišydami kepiname ant žemos-vidutinės ugnies apie 15 min., kol porai susileis ir juose visai nebeliks traškumo. 
  2. Tuo tarpu užverdame sultinį, nuskutame bei nedideliais kubeliais supjaustome bulves ir beriame virti į sultinį, kol bus visiškai išvirusios.
  3. Iškepusius porus pilame į puodą su sultiniu ir bulvėmis, sumažiname ugnį iki nedidelės, įberiame nedidelį žiupsnelį čili dribsnių, uždengiame ir leidžiame skoniams keletą minučių susijungti.
  4. Popieriniu rankšluosčiu pravalome keptuvę, kurioje kepė porai. Supjaustome šoninę nedideliais kubeliais. Keptuvę dedame ant didelės kaitros, beriame šoninę ir iškart įpilame šiek tiek vandens – kad apsemtų visos keptuvės dugną. Taip šoninė iškeps tolygiau, be to, išvengsime riebalų taškymosi į visas puses. Kai tik vanduo išgaruoja, ugnį kiek primažiname ir vis pamaišydami kepame, kol riebalai ištirps, o šoninės gabalėliai patamsės (apie 10 min.). Iškepusius perkeliame ant lėkštės, išklotos keliais sluoksniais popierinių rankšluosčių riebalų pertekliui sugerti, paliekame atvėsti.
  5. Kiek pravėsusį sultinį su bulvėmis ir porais pilame į blenderį. Geriausia iš pradžių pilti daugiau daržoves ir norimą tirštumą susireguliuoti vis įpilant papildomai sultinio. Gali būti, kad liks koks samtelis jo nepanaudoto.
  6. Sublendintą sriubą grąžiname į puodą ir pagal skonį įtarkuojame muskato riešuto, išmaišome, jei reikia pasūdome.
  7. Sriubą patiekiame su šoninės skrebučiais, smulkintais žalumynais (geriausiai tinka laiškiniai svogūnai, laiškiniai česnakai arba šviežios petražolės) ir šaukšteliu kreminio sūrio (pvz. Philadelphia ar ožkos) arba grietinės.
Fotografas: Dominykas Liberis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.